uz-logo-pion-2.png

Postępowanie profesorskie

I. Uzyskanie zgody na pokrycie kosztów

  1. Przygotowanie wniosku skierowanego JM Rektora Uniwersytetu Zielonogórskiego w sprawie uzyskania zgody  na pokrycie kosztów postępowania o nadanie tytułu profesora bez późniejszych dokumentów księgowych.
  2. We wniosku należy zaznaczyć, że:
    • opłata dotyczy postępowania o nadanie tytułu profesora,
    • Rada Doskonałości Naukowej (RDN) nie wystawia faktury za wniesioną opłatę,
  3. Po uzyskaniu zgody JM Rektora należy ująć planowany wydatek w rejestrze wydatków właściwej rady dyscypliny naukowej.

II. Przygotowanie pisma do Kwestora Uniwersytetu Zielonogórskiego

  1. Sporządzenie pisma skierowanego do Kwestora Uniwersytetu Zielonogórskiego z prośbą o dokonanie wpłaty ze środków właściwej rady dyscypliny naukowej na rzecz Rady Doskonałości Naukowej.
  2. W piśmie należy zamieścić następujące informacje:
    • imię i nazwisko osoby, której dotyczy postępowanie o nadanie tytułu profesora,
    • wysokość opłaty: 18 740,00 zł, (stan na 1.10.2025 r.)
    • numer konta, z którego ma zostać dokonana wpłata,
    • dane odbiorcy przelewu wraz z numerem rachunku bankowego.

Dane odbiorcy przelewu

Rada Doskonałości Naukowej
pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa
NIP: 5252088942
REGON: 013298630
Numer konta: 26 1010 1010 0033 4622 3100 0000
SWIFT: NBPLPLPW
IBAN: PL26101010100033462231000000

Tytuł przelewu:
Imię i nazwisko osoby ubiegającej się o nadanie tytułu profesora.

 

Od dnia 1 października 2019 r., zgodnie z Ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018 r., poz. 1668) postępowanie w sprawie nadania tytułu profesora wszczyna się na wniosek osoby, która posiada stopień naukowy doktora habilitowanego lub, w wyjątkowych przypadkach uzasadnionych najwyższą jakością osiągnięć naukowych, osobie posiadającej stopień doktora.

III. Informacje uzupełniające (dla wnioskodawcy)

  1. Postępowanie w sprawie nadania tytułu profesora wszczyna osoba:
    • posiadająca stopień doktora habilitowanego, lub
    • w wyjątkowych przypadkach, osoba ze stopniem doktora, jeśli posiada najwyższej jakości osiągnięcia naukowe.
  2. Wniosek zawierający uzasadnienie spełnienia wymagań art. 227 Ustawy „Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce” składa się do Rady Doskonałości Naukowej (RDN).
  3. Rada Doskonałości Naukowej przeprowadza kolejne etapy postępowania.
  4. Tytuł profesora nadaje Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej na wniosek RDN.
  5. Zgodnie z art. 177 ust. 4 ww. ustawy tytuł może być nadany:
    • w dziedzinie,
    • w dziedzinie i dyscyplinie,
    • w dziedzinie i dyscyplinach.

Tytuł nadaje się zgodnie z nową klasyfikacją dziedzin i dyscyplin (Rozporządzenie MNiSW z 20 września 2018 r., Dz.U. 2018 poz. 1818).

IV. Źródła informacji

  1. Szczegółowe informacje, wykaz dokumentów oraz zasady wnoszenia opłat znajdują się na stronie internetowej Rady Doskonałości Naukowej.

rekrutacja.png
Rekrutacja
Więcej
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18