I. Uzyskanie zgody na pokrycie kosztów
- Przygotowanie wniosku skierowanego JM Rektora Uniwersytetu Zielonogórskiego w sprawie uzyskania zgody na pokrycie kosztów postępowania o nadanie tytułu profesora bez późniejszych dokumentów księgowych.
- We wniosku należy zaznaczyć, że:
- opłata dotyczy postępowania o nadanie tytułu profesora,
- Rada Doskonałości Naukowej (RDN) nie wystawia faktury za wniesioną opłatę,
- Po uzyskaniu zgody JM Rektora należy ująć planowany wydatek w rejestrze wydatków właściwej rady dyscypliny naukowej.
II. Przygotowanie pisma do Kwestora Uniwersytetu Zielonogórskiego
- Sporządzenie pisma skierowanego do Kwestora Uniwersytetu Zielonogórskiego z prośbą o dokonanie wpłaty ze środków właściwej rady dyscypliny naukowej na rzecz Rady Doskonałości Naukowej.
- W piśmie należy zamieścić następujące informacje:
- imię i nazwisko osoby, której dotyczy postępowanie o nadanie tytułu profesora,
- wysokość opłaty: 18 740,00 zł, (stan na 1.10.2025 r.)
- numer konta, z którego ma zostać dokonana wpłata,
- dane odbiorcy przelewu wraz z numerem rachunku bankowego.
Dane odbiorcy przelewu
Rada Doskonałości Naukowej
pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa
NIP: 5252088942
REGON: 013298630
Numer konta: 26 1010 1010 0033 4622 3100 0000
SWIFT: NBPLPLPW
IBAN: PL26101010100033462231000000
Tytuł przelewu:
Imię i nazwisko osoby ubiegającej się o nadanie tytułu profesora.
| Od dnia 1 października 2019 r., zgodnie z Ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018 r., poz. 1668) postępowanie w sprawie nadania tytułu profesora wszczyna się na wniosek osoby, która posiada stopień naukowy doktora habilitowanego lub, w wyjątkowych przypadkach uzasadnionych najwyższą jakością osiągnięć naukowych, osobie posiadającej stopień doktora. |
III. Informacje uzupełniające (dla wnioskodawcy)
- Postępowanie w sprawie nadania tytułu profesora wszczyna osoba:
- posiadająca stopień doktora habilitowanego, lub
- w wyjątkowych przypadkach, osoba ze stopniem doktora, jeśli posiada najwyższej jakości osiągnięcia naukowe.
- Wniosek zawierający uzasadnienie spełnienia wymagań art. 227 Ustawy „Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce” składa się do Rady Doskonałości Naukowej (RDN).
- Rada Doskonałości Naukowej przeprowadza kolejne etapy postępowania.
- Tytuł profesora nadaje Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej na wniosek RDN.
- Zgodnie z art. 177 ust. 4 ww. ustawy tytuł może być nadany:
- w dziedzinie,
- w dziedzinie i dyscyplinie,
- w dziedzinie i dyscyplinach.
Tytuł nadaje się zgodnie z nową klasyfikacją dziedzin i dyscyplin (Rozporządzenie MNiSW z 20 września 2018 r., Dz.U. 2018 poz. 1818).
IV. Źródła informacji
- Szczegółowe informacje, wykaz dokumentów oraz zasady wnoszenia opłat znajdują się na stronie internetowej Rady Doskonałości Naukowej.